Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΝΟΣ ΚΡΟΥΣΑΝΙΩΤΗ ΙΝΦΛΟΥΕΝΣΕΡ 

Διάκριση στο Διαγωνισμό "Νέοι Ομηρίδες" και συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Χίου 



ΣΕΝΑΡΙΟ

Χαρά Ρωμανάκη                              Ειρήνη Φαλιακάκη

Γιωργία Γωνιανάκη                         Μαρίλια Μαυρόκωστα

Μιχαέλα Τσοράγλου                     Χριστίνα Μαμουλάκη

 

Επιμέλεια κειμένου

Ειρήνη Φαλιακάκη

 

Ρόλοι

Ομηρούλα: Γεωργία Γωνιανάκη

Οδυσσέας: Νίκος Πυργιανάκης

Πηνελόπη: Μαρίλια Μαυρόκωστα

Τηλέμαχος: Μιχάλης Λυδάκης

Καλυψώ: Χαρά Ρωμανάκη

Δίας: Νίκος Μακατουνάκης

Αθηνά: Ειρήνη Φαλιακάκη

Ποσειδώνας: Γιώργος Μακατουνάκης

Ερμής: Μάνος Παραχεράκης

Αφροδίτη: Μιχαέλα Τσοράγλου

Ήρα: Δέσποινα Τσικανδυλάκη

Διόνυσος: Γιώργος Λεμονάκης

Άρτεμης: Χριστίνα Μαμουλάκη

Άρης: Κωνσταντίνος Τσαντιράκης

Απόλλωνας: Γιώργος Μακατουνάκης

Κατίνα: Μαίρη Φρυσουλάκη

Φωτογράφος: Χαράλαμπος Πυργιανάκης

Διαδηλωτές: Μιχάλης Φουντουλάκης, Μαρίνα Μπέκε, Αντώνης Καλεμάκης, Κωστής Βαμβουκάκης, Τζόρτζι Μεϊντάνι

 

Υπεύθυνη μαθήματος: Δήμητρα Μαρκοπούλου (ΠΕ02)

Επιμέλεια τρέιλερ: Αρετή Ντουλμπέρη (ΠΕ 86) 

Υπόθεση

Πολλές οι οδύσσειες της σύγχρονης εποχής, αλλά εμείς επιλέξαμε να συγγράψουμε για την Οδύσσεια στα χρόνια των social media και μάλιστα το γράψαμε χρησιμοποιώντας Κρητική διάλεκτο. Μεταφέραμε την ομηρική Οδύσσεια στη σύγχρονη εποχή των influencers, της δημοσιότητας και του θεού χρήματος, τα οποία λειτουργώντας σαν Σειρήνες, ξελογιάζουν τον Κρουσανιώτη Οδυσσέα και τον απομακρύνουν από το πραγματικό νόημα της ζωής.

Στη δική μας Οδύσσεια το ρόλο του Ομήρου παίρνει η γιαγιά Ομηρούλα που με τη φίλη της την Κατίνα, γνωρίζουν όλα τα κουτσομπολιά του Κρουσώνα και μπορούν να τα αφηγηθούν σαν αρχαίοι ραψωδοί. Ο Οδυσσέας παρουσιάζεται ως businessman στην εταιρεία “Καλυψώ”, να διαφημίζει τις αντιρυτιδικές κρέμες “Νεανίας”, έχοντας αφήσει πίσω στο χωριό τη γυναίκα του Πηνελόπη και το γιο του τον Τηλέμαχο, για να κάνει καριέρα στο εξωτερικό. Εκεί, θα φτάσει ψηλά, αλλά στην ουσία θα μείνει μόνος. Μέχρι που οι Θεοί αποφασίζουν στον Όλυμπο να τον βοηθήσουν να ’ρθει ξανά στον πραγματικό κόσμο και να εγκαταλείψει τον εικονικό. Έτσι, σε κάθε χώρα που θα επισκέπτεται ο Οδυσσέας, θα συναντά και έναν Θεό που θα του υπενθυμίζει από πού ξεκίνησε. Μέσα από ένα ταξίδι αυτογνωσίας, θα καταφέρει να φτάσει κάποτε και πάλι στον Κρουσώνα. Μένει να δούμε αν η Πηνελόπη θα τον δεχτεί ξανά πίσω...

        

1η Σκηνή

Κρουσώνας

(Η γιαγιά Ομηρούλα με τη φίλη της την Κατίνα πλέκουν και κουτσομπολεύουν σε κεντρικό σημείο του χωριού, ώσπου εμφανίζεται η Πηνελόπη που ’χε κατέβει για ψώνια και της πιάνουν την κουβέντα)



Ομηρούλα: Ίντα μρε κάνεις, Πηνελόπη;

Πηνελόπη : Καλά μρε Ομηρούλα, επαέ στον αγώνα...

Ομηρούλα: Ίντα γίνεται με τον άντρα σου τον Οδυσσέα; Το κοπέλι σου καλά ’ναι;

Πηνελόπη: Εκειά παλεύγει με τσι κρέμες και τα αρώματα.

Ομηρούλα: Μα ίντα κρέμες είναι κειεσές; Πράμα θηλυκό είναι μωρέ κι ήμπλεξε με τσι κρέμες;

Πηνελόπη: Είναι κρέμες τση νιότης απού σάζουν τσι ρυτίδες!

Ομηρούλα: Όντε γιαγύρει, πε του να μας εβαστά κιαμιά.

Πηνελόπη: (απογοητευμένη βαριαναστενάζει) Δε κατέω πότε θα γιαγύρει...

Ομηρούλα: Ίντα σε βρήκε μρε κακομοίτσα Πηνελόπη και σ' άφηκε με ένα κοπέλι αμοναχή.

Κατίνα: Πού βολοδέρνει εδά; Με έναν Εγγλέζο τον παντήξανε στο φασεμπούκ.

Ομηρούλα: Παίζει κάθε μεσημέρι και σε κειόνα το κανάλι με τσι κρέμες.

Κατίνα: Εκειά να μπαίνεις κι εσύ στο ινσταγκράμι να θωρείς ίντα κάνει! Εκειόσες ο χιγλής κάνει μαϊμουνιές και θα τονε παίζουνε με τσι πέτρες.

Ομηρούλα: Η θυγατέρα μου του κλουθεί στο ινσταγκράμι και στο τίκι τόκι. Εκειά κουνιέται και λυγιέται με την αφεντικίνα του την Καλυψώ. (Βάζει τα γυαλιά, βγάζει το κινητό και της το δείχνει) Να ξάνοιξε!

Πηνελόπη: (Ξαφνιασμένη και νευριασμένη) Μα ίντα μρε λες; Αφεντικό έχει, όχι αφεντικίνα!

Κατίνα: Μρε κουμπάρα δεν το γατέχεις; Με κείνε τη μελαχρινή την προκλητικιά τραβιέται!

Ομηρούλα: Ξάνοιξε να ξεστραβωθείς να βρεις κανέναν άντρα να σαχτείς! Πάρε κιανέναν από τούτουσες τους σερσέμηδες που σε ζυγώνουνε και μην τονε θυμάσαι μπλιό εκειόνε τον μούσκαρο τον Οδυσσέα.

Πηνελόπη: (απογοητευμένη) Εύκολο μρε να το λες, δύσκολο να το ξετελέψεις.

Κατίνα: Σώπα μρε, μα στην κεφαλή σου είναι όλα! Τηνε ψώνισε κειοσές ο κουζουλός και δε θα γιαγύρει οπίσω.

Πηνελόπη: Τουτανά δε τα πιστεύω! Εγώ κατέχω ότι είναι τση τηλεόρασης τα λόγια.

Ομηρούλα: Καλά, κατέβασε δα ετουτονά το ινσταγκράμι κι εμείς θα ξαναπαντήξουμε...  

(Η Πηνελόπη ξεμακραίνει πικραμένη και οι γιαγιάδες κουνάνε το κεφάλι τους)

 


 2η Σκηνή

Όλυμπος

(Συμβούλιο των θεών για την επιστροφή του Οδυσσέα)

 



Δίας: Εμαζευτήκαμε επαέ για να συντράμομε του Οδυσσέα, για τονε θωρώ να σπα την κεφαλή του.

Αθηνά: (Σηκώνεται αγανακτισμένη) Ε μα μωρέ! Έχετε πέσει ούλοι απάνω του!

Αφροδίτη: (ενώ βάφει τα νύχια της και η δούλα της χτενίζει τα μαλλιά) Αφήσετέ τονε μρε να πα κάνει το κομμάτι του. Να μας εφέρει και μας καμιά κρέμα τση νιότης!

Δίας: Λες και τραβά η μούρη σου κι άλλη κρέμα μρε Αφροδίτη!

Ήρα: (με ζήλεια) Αμέσως να πεταχτείς κι εσύ μη χάσεις! Ίντα θαρρείς μρε πως εγώ δεν είμαι βιόλα;

Δίας: Κι απ' τσι καλύτερες είσαι κι εσύ Ήρα, μοναδική μου αγάπη! (με αμερικάνικη προφορά σαν τη Σοφία Χατζηπαντελή από το GNTM) Εσύ είσαι γυναίκα τις γυναίκες!

Αθηνά: (ενοχλημένη) Εμπάτε μρε στο θέμα μας! Ανοίξατε και φασαρία!

Αφροδίτη: Μρε συ, ξανοίξετέ τονε τον ξεγιβεντισμένο! Έγινε ινφλουένσερ σαν και εμένα και την ψώνισε άσκημα!

Δίας: Μρε Αθηνιό μου, δε γατέχω πώς να του αλλάξω γνώμη...

Αθηνά: Ροικάτε ένα σχέδιο απού ’βαλα στο νου μου. Να κατεβεί ο Ερμής στον Κρουσώνα να δώσει θάρρος σε εκείνε την Πηνελόπη και τον γιο της τον Τηλέμαχο πως θα γυρίσει την Ευρώπη κι έπειτα θα γιαγύρει σπίτι του.

Ερμής: Κακό κουμάντο εβγάλατε. Γιάντα θα πέψετε εμένα πάλι στα βουνά και στα λαγκάδια;

Αθηνά: Ο καθένας από μας θα πάει στις χώρες που κάνει tour ο Οδυσσέας για να τονε ξεξυπνήσομε από το συννεφάκι που ζει!

Ερμής: Εμένα με πέμπετε στα αλώνια και εσείς γυρνάτε στα σαλόνια! Jamais Κορωπί!!!

Αθηνά: Ποιο Κορωπί; Στον Κρουσώνα θα σε πέψω! Γιάντα σε χαλά κοτζάμ Κωμόπολη;

Δίας: Μα πού θα τους επέψομε τσ’ άλλους Θεούς;

Αθηνά: Εσύ γέρο κάτσε επαέ στον Όλυμπο και ξάνοιγε τα καλιμέντα μας. Αφροδίτη, εσένα θα σε πέψομε στην Ιταλία! Εσένα Διόνυσε θα σε πέψομε στην Γαλλία απου ’χει και καλά κρασά.

Διόνυσος: (κρατώντας ένα τσαμπί σταφύλι) Α θα καλοπεράσομε!

Αθηνά: Άρη, εσύ άμε στην Ρωσία να συντράμεις μια ολιά στον πόλεμο και εκειά θα σμίξεις με την Άρτεμη στην Ουκρανία.

Άρης: (με αμφίεση μαφιόζου) Ξα μου εμένα! θα τα σάξω εγώ!

 


Ποσειδώνας: (κρατώντας την τρίαινα στο χέρι) Και εγώ ίντα θα γενώ; Θα μείνω στην απόξω; Εγώ ήκουσά σας, μα εκειόσας είναι τελειωμένος! Εγώ θα γύρω στους Αιθίοπες κι άμα ποθεί, δασκαλέψετέ τον να περάσει να του τα πω ένα χεράκι! Καλά γατέχετε εσείς ίντα θα κάμετε. Εγώ εδά πάω στσι φανς μου, γιάντα με περιμένουνε με εκατό βόδια τάμα!

Δίας: Καλά απ' το σούρπο γατέχετε ίντα θα κάμετε! Στολιστείτε με σανδάλια φτερωτά και σε χώρες μακρινές θα γύρετε.  

(Το συμβούλιο ολοκληρώνεται)

 

3η Σκηνή

 (Ο Οδυσσέας μιλάει με την ατζέντη του την Καλυψώ κάνοντας μποτέ και κλείνει τα ραντεβού του)

Καλυψώ: Δυσσέα τάξε μου, σου ’βρα δουλειά! Ντακέρνομε απ' τσι 19 Φλεβάρη σαμα τσι 21 του ίδιου μήνα Ιταλία. Απ' τσι 22 Φλεβάρη σαμα τσι 25 Ελβετία θα σε πέψω κι από εκειά Παρίσι αφού ξωμείνεις τρεις μέρες, θ’ ανέβεις στη Ρωσία εκειά που κάνει ψόφο κι θα γύρεις Ουκρανία. Βίντεο και διαφημιστικά θα κάμεις σε κάθε στάση.

 


Οδυσσέας: Θαρρείς πως εγίνηκα ρομπότ και δε μ ́ αφήνεις ν’ αγιάσω! Κάνεεεεεεε μρε τη δουλειά σου! Έχω πάθει σοκ, έχω τρελαθεί, μα εγώ Λουί μπιτόν δεν διαφημίζω, γιάντα το αυθεντικό το προϊόν ξέρω να ξεχωρίζω. Ευτυχώς που στη Γαλλία θα προμοτάρω Juda μια κρέμα υπέρ συγκλό για όλες τις επιδερμίδες!

Καλυψώ: Αγάπη, Juda δεν θα διαφημίσεις! μόνο Λουί Μπιτόν γυμνός στα αμπέλια να σε θαυμάσει κι ο Διόνυσος!

Οδυσσέας: Εγώ γυμνό δεν κάνω!!! Παρίσι ανήμενε!!!!!!!!

Καλυψώ: Μρε θα κάνεις και θα πεις κι ένα τραγούδι... 

(Ακούγεται το τραγούδι money money money)

 

4η Σκηνή

(Ο Ερμής στον Κρουσώνα)

Ερμής: Μα πού βρίσκομαι; Ένας θεός κατέχει που 'μαι εδά. Μρε θειά μπα γατέχεις που ξωμένει η ξακουστή Πηνελόπη;

Ομηρούλα: Ποιανού είσαι και του λόγου σου;

Ερμής: Είμαι του Μπάρμπα Γιώργη ο εγγονός.

Ομηρούλα: Ααααα αυτουνού είσαι το εγγόνι. Και δε μου λες; πολύ καιρό έχουμε να σε δούμε.

Ερμής: Ήφυγα μρε Ομηρούλα μου γιάντα μεγάλο εμπόριο με κρέμες απόκτησα....

Ομηρούλα: Αααα λογικά θα κατέχεις και τον Οδυσσέα. Κι αυτός μια απ' τα ίδια... καιρούς και ζαμάνια έχουμε να τονε δούμε! Μπα γατέχεις ίντα του συνέβη;

Ερμής: None of your business! Σε παρακαλώ Ομηρούλα μου, δείξε μου το δρόμο να  ́χεις την ευκή μου.

Ομηρούλα: Καλά αφού σε καίει τόσο... Άμε ντουγρού κάτω στο στενό κι ύστερα ζερβά θα στρίψεις, και πάλι ύστερο θα ξαναπορπατήξεις και πάνω του θα πέσεις κι άμα τηνε βρεις, πε τση τα ρούχα να μαζέψει γιάντα θα ντακάρει να βρέχει. 

(Ο Ερμής στην Πηνελόπη)

Πηνελόπη: Γειά σου μρε Μέντη, ίντα κάνεις; Πώς από παέ; Εσύ δεν ήσουν που ήλειπες τόσα χρόνια; Έλα να σε κεράσω πράμα, κι ύστερα μου λες γιάντα γιάγυρες

Ερμής: Εεε μια ολιά θα κάτσω.

 


(Η Πηνελόπη του σερβίρει και κατά λάθος χύνει το κρασί πάνω του)

Πηνελόπη: Ωωω, ίντα  ́παθες! Βγάλε το να σου φέρω ένα του αντρούς μου!

(Πάει να φέρει καθαρό πουκάμισο και μπαίνει μέσα ο Τηλέμαχος)

 


Τηλέμαχος: (νευριασμένος) Ίντα γυρεύεις εσύ επαέ χωρίς μπλούζα στο αρχοντικό μου;

Ερμής: Πόσο μεγάλωσες μρε Τηλέμαχε! Σε θυμάμαι κοπελάκι να παίζεις στην αλάνα. Λες και θωρώ τον Οδυσσέα μικιό!

Τηλέμαχος: Λο μα, ποιος είναι εκειόσας και του λόγου του και πού με κατέχει; Ακόμα δε γύρισε ο πατέρας μου και χαριεντίζεσαι με άλλους;

Πηνελόπη: Όχι παιδί μου! Ίντα κουβέντες είναι τουτεσάς; Για τέτοια έχεις τη μάνα σου; Εκειά σαν την παράωρη πήγα και ήχυσα το κρασί, και του ΄φερα ένα πουκάμισο του Οδυσσέα. Παιδί μου, δεν τον κατέχεις; Είναι ο φίλος και συνεργάτης του κύρη σου. Δεν τονε θυμάσαι που ερχότανε στο σπίτι μας και σου βαστούσε σοκολάτες;

Τηλέμαχος: Χίλια συγγνώμη ξένε μου, αλλά σε ’δα χωρίς πουκάμισο και κακόβαλα. Και δε μου λες, μπα γατέχεις ίντα κάμει ο πατέρας μου;

Ερμής: Καλά είναι, μρε παλικάρι μου, κοντοζυγώνουν οι μέρες που θα τον έχετε κοντά σας. 

Τηλέμαχος: Μπα, πώς και μας θυμήθηκε;

Ερμής: Μη το λες παιδί μου, ο πατέρας σου σ' αγαπάει και θα σ' αγαπάει για πάντα.

Τηλέμαχος: Για τούτονε τον λόγο μας επαράτησε.

Ερμής: Παιδί μου, μη σκέφτεσαι έτσι. Σάξε τη ζωή σου κι όλα τα άλλα θα 'ρθουν μην αγχώνεσαι.

Τηλέμαχος: Πώς μρε Μέντη μου να τηνε σάξω ετσά όπως έχω γενεί; Οι Κοπελιές είναι πολλές, αλλά κιαμιά δεν με θέλει. Αυτό που γατέχω εγώ είναι ότι έχω μείνει στο ράφι. Σε αντίθεση όμως με την μάνα μου που τηνε γυροφέρνουνε τόσεσας μαντράχαλοι! 

Πηνελόπη: Αχ παιδί μου, ανε γατέχεις ίντα αγώνα περνώ δα, δε θα τα 'λεγες όλα αυτά.

Ερμής: Ροικάτε δα αυτό που θα σας επώ. Οι θεοί είναι με το μέρος σας και για σας πεπρωμένο έχουνε βγάλει ότι το τέλος σας θα είναι καλό όπως το ποθείτε.

 

 

5η Σκηνή

(Ο Οδυσσέας κατευθύνεται στο στούντιο όπου έχει φωτογράφιση με το top model Αφροδίτη)

Αφροδίτη: (στο φωτογράφο με αγανάκτηση) mon Dieu! Πώς με τραβάς έτσι; Πώς με έπεισε ο μάνατζέρ μου και κατέληξα σε αυτό το καταγώγι;

Οδυσσέας: (μπαίνει στο στούντιο με αέρα) Ίντα μρε κάνετε επαέ πέρα; Ντακάρατε τη φωτογράφιση χωρίς εμένα; Για κειόνα τον λόγο δεν σ' αρέσει η φωτογραφία μρε Αφρούλα μου!

Φωτογράφος: (αγανακτισμένος) Μρε εγώ γατέχω την δουλειά μου και ξανοίξτε να κάμετε και εσείς την δική σας!

 


(Φωτογραφίζονται συναγωνιζόμενοι ποιος θα βγει πιο όμορφος)

Αφροδίτη: Μρε ντρέτα να κάθεσαι! Σαν το κατσιασμένο είσαι... Δε σε ταΐζουν σπίτι σου; Αλλά ξέχασα... εσύ τη δική σου νοικοκερά την άφησες και πήγες για τα μεγαλεία! Αλλά άκου και θα με θυμηθείς, όποιος θέλει τα πολλά, χάνει και τα λίγα! 

Οδυσσέας: Δε θα κάτσω σαν τον μαμούχαλο να σε ανεχτώ, ούτε εσένα ούτε και τα λόγια σου! Για κειόνα εγώ θα πάρω τα μπογαλάκια μου και θα πάω σ' άλλο στούντιο να φωτογραφηθώ! Έχε γειά Αφροδίτη! Από μένα είναι όχι!

 

 

(Ο φωτογράφος συνεχίζει τη δουλειά του και παίζει το Bella Ciao αλά Οδυσσέας)

 

6η Σκηνή 

(Ο Οδυσσέας μπαίνει στο μπαρ του θεού Διόνυσου)

Οδυσσέας: (αγανακτισμένος μιλά στο τηλέφωνο με την Καλυψώ) Έχω πάθει σοκ! Έλα επαέ να με ανεμαζώξεις, γιάντα με τσι κουζουλές που μου  ́χεις πέψει, θα τρελαθώ! (το κλείνει)

Διόνυσος: (του βάζει ποτό) Πάρε δα μια ολιά ρακή τοπική απ' την Κρήτη να ξεχάσεις τσι πόνους σου. Μα θαρρώ πως έχεις και πολλούς...

Οδυσσέας: Με τον πόνο μου παίζεις; Φέρε μου επαέ το ποτήρι και πράμα άλλο (πίνουν παρέα)

(Μετά από λίγο μεθυσμένος πια ο Οδυσσέας λέει τον πόνο του στον Διόνυσο)

 

 

Οδυσσέας: Δεν αντέχω άλλο, θα τα πω κι όποιος μ' ακούσει! Δε γατέχω ίντα να γενώ... η επιχείρηση τση Καλυψώς έχει ντακάρει και χρεωκοπεί... Μα γω απ' την αρχή γάτεχα ότι αυτή η επιχείρηση δε θα πήγαινε ντρέτα.

Διόνυσος: Ντα πες μου δα το παρελθόν σου, γιάντα σε θωρώ ταλαιπωρημένο...

Οδυσσέας: Εγώ θυμούμαι σάμε την Καλυψώ κι ένα κοπέλι και μια γυναίκα... Και ένα σπίτι που 'χω εκειά χαμαί παραιτημένο... Ντα δα που το λες, θυμούμαι κάτι λιόφυτα εκειά στον Κρουσώνα.

Διόνυσος: Αφού ’χεις τόσηνά περιουσία, γιάντα δε γιαγιέρνεις; Μόνο την έχεις παραιτήσει;

Οδυσσέας: Γιάντα ήθελα τα πολλά κι ήχασα και τα λίγα και δα γυρεύγω να βρω τσι ρίζες μου...

Διόνυσος: Ντάκαρε ν’ αφουγκράζεσαι ίντα ποθείς και μη σκας για επιχειρήσεις. Στον τόπο σου μπορείς να ντακάρεις πολλές.

Οδυσσέας: Θα τσι σκεφτώ τσι συμβουλές σου Διόνυσε!

Διόνυσος: Άντε κι όταν πας στην Κρήτη, πέψε μας καμιά ρακή επαέ στην Γαλλία!

 


 7η Σκηνή

(Ο Οδυσσέας φτάνει στην Ουκρανία και συναντά την Άρτεμη σε μια πορεία διαμαρτυρίας)

Διαδηλωτές: Κάτω οι γούνες στην Ρωσία! Ντακάρετε να παράγετε συνθετικές!

Οδυσσέας: Μα γιάντα μρε σκληρίζετε; Ίντα σας εβρήκε;

Άρτεμη: Κατέβα μρε απ' το συννεφάκι που ζεις! Δεν γατέχεις ότι γίνεται οικολογικός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας-Ουκρανίας; Μα ίντα δουλειά κάνεις εσύ;

Οδυσσέας: Είμαι συνεργάτης της διάσημης Καλυψώς με τσι κρέμες «νεανίας».

Άρτεμη: Τις κρέμες νεανίας; Μα δε κατέχεις πως τσι σάζει τσι κρέμες της; Εκείνε που το παίζει φιλόζωη μπροστά στις κάμερες κι από πίσω φκιάνει animal testing και βασανίζει αθώα πλασματάκια;

Οδυσσέας: Animal Testing;;; Ιντάνε κειονά;

Άρτεμη: Κατέχεις πολύ καλά ίντα απατεωνιές κάνεις μαζί με την σουσουράδα την Καλυψώ! Μα μην στρογγυλοκάθεσαι, γιατί όλος ο κόσμος γατέχει για την χρεωκοπία που έρχεται!

 


(Ακούγονται συνθήματα κατά της Εταιρείας Καλυψώ)

Οδυσσέας: Έχεις δίκιο, κουράστηκα να κρύβομαι πίσω από τις απατεωνιές της, αλλά δεν μπορώ να σπάσω το συμβόλαιο που έχω υπογράψει.

Άρτεμη: Μην ανησυχείς, το τέλος της είναι κοντά κι εγώ θα σε πέψω σε ένα σύντεκνό μου στην Ρωσία που είναι εξπέρ στην δουλειά του. Σαν τον απαντήξεις, θα βαστά και μια μπαμπούσκα.

 

8η Σκηνή 

(Ο Οδυσσέας συναντά τον Άρη στη Ρωσία)

Οδυσσέας: Ίντα μρε κάνεις; Είσαι ο σύντεκνος της Άρτεμης;

Άρης: Ναι τούτοσας είμαι και με λένε Άρη, αλλά στην πιάτσα με φωνάζουμε Χάρο για ευνόητους λόγους...

Οδυσσέας: Ίντα μρε γίνεστε επαέ; Ήκουσα ότι γίνεται σφαγή!

Άρης: Για να σε βλέπω επαέ πέρα, καταλαβαίνω πως γίνεται παρόμοιος πόλεμος μέσα σου...

Οδυσσέας: Γιάντα λόγο μρε μιλάς;

Άρης: Θαρρώ ότι γατέχεις... Και αμοναχός θα λύσεις το κουβάρι. Από 'κεια που ντακάρει το ταξίδι σου, εκειά θα επιστρέψεις. Και μην ανησυχείς για 'κεινε την έρημη την Καλυψώ, γιάντα το ταξίδι της κοντοζυγώνει να τελειώσει. Και συ στον δρόμο θα ξωμείνεις, για κειόνα άλλαξε μυαλά, πριν το πληρώσεις ακριβά...

 

9η Σκηνή

(Συνάντηση με τον Απόλλωνα σε ένα στενάκι στου Ψυρρή. Ο Απόλλωνας παίζει λύρα και ζητιανεύει)

Οδυσσέας: Κάτι μου θυμίζει τούτηνα η μουσική... Ίντα μρε κάνεις; Ιντάνε τούτο που κρατείς;

Απόλλωνας: Φτιάνω κοντυλιδάκια με το μαντολίνο μου.

 


 

Οδυσσέας: Δο μου το μαντολίνο να παίξω ένα συρτό...

Απόλλωνας: κι εγώ γιάντα να σ’ εμπιστευτώ; Έχουνε δει πολλά τα μάθια μου...

Οδυσσέας: Εμένα που με θωρείς μπορώ ν’ αγοράσω και το μαντολίνο σου κι όλα σου τα υπάρχοντα.

Απόλλωνας: Παλικάρι μου πολλά πράγματα στη ζωή δεν αγοράζονται. Ετούτονέ το μαντολίνο που θωρείς, είναι απ' το χωριό μου, κι όσο εγώ είμαι όρθιος, αυτό το μαντολίνο θα το τιμώ.

Οδυσσέας: και γιάντα τόσηνα αγάπη για το μαντολίνο;

Απόλλωνας: Εσύ τι έχεις να τιμάς και να καμαρώνεις απ' τον τόπο σου;

Οδυσσέας: Εγώ 'χα ένα σπιτικό που πολλοί θα το ζηλεύγανε, μια γυναίκα μάλαμα και ένα κοπέλι σα ντα κυρία τα νερά, μα με τσι παραωριές μου τως εκατάστρεψα τη ζωή.

 


Απόλλωνας: Απ' ό,τι κατάλαβα τα 'θελες και τα 'παθες.

Οδυσσέας: Ετυφλώθηκα κακομοίτση απ' τη δόξα και το χρήμα...

Απόλλωνας: Μα η καρδιά σου δεν τυφλώνεται ποτέ ή συ θα καταλήξεις εκειά που η καρδιά σου ανήκει.

Οδυσσέας: Ευχαριστώ πολύ για τσι συμβουλές σου αγαπητέ μου.

 

 

Απόλλωνας: Απόλλωνα να με φωνάζεις. Να, πάρε εδά το μαντολίνο μου να θυμηθείς το νόημα της ζωής. 

(Ο Οδυσσέας παίρνει τη λύρα και παίζει)

 


10η Σκηνή

 (Ο Οδυσσέας πίσω στον Κρουσώνα συναντά τη γιαγιά Ομηρούλα με την Κατίνα)

 

 

Οδυσσέας: (τραγουδάει μαντινάδα)

Κρουσώνα όμορφο χωριό,  

στολίδι είσαι για μένα,  

γιατί είσαι ο τόπος που αγαπώ,  

κι ο τόπος που με γέννα. (Κι ας έφυγα από σένα)

Ομηρούλα: (με ειρωνεία) Γεια σου κοσμογυρισμένε μας! Ίντα περιμένεις μετά απ' όσα έχεις ξώσει; Θαρρείς πως η Πηνελόπη θα σε συγχωρέσει;

Οδυσσέας: Έχω μετανιώσει για όσα έχω κάμει... Εδά ήρθα να αναπληρώσω το χαμένο χρόνο με την οικογένειά μου... 

Ομηρούλα: Άντε να τα πεις στη γυναίκα σου, όι σε μένα! (τον κοιτάζει καλά καλά και σχολιάζει την τσάντα που βαστά) Ντα ίντα θαρρείς μρε κακομοίτση; Εκεισές οι κρέμες έκαμαν την ζημιά, εδά θα τις πας δώρο στην Πηνελόπη;

Κατίνα: Καλλιά δος τες σε μας που τσι χρειαζόμαστε! Η γυναίκα σου είναι μια από τσι πολυζήτητες βιόλες σε όλο το Κρουσώνα.

Ομηρούλα: Για κειόνα τηνε τριγυρίζουνε πολλοί ντελικανήδες!

Οδυσσέας: Γιάντα μρε ξεστόμισες τούτα να τα λόγια; Ποιος είναι τούτοσας που κάμει τέτοιες μαϊμουνιές;

Ομηρούλα: του φούρναρη ο γιος που κάθεται πιο κάτω από την πλατεία. Έχει βουήξει το χωριό ότι ο κύρης του τον ετοιμάζει για γάμο.

Κατίνα: Γλάκα γιάντα ίσα ίσα που τηνε προλαβαίνεις!

Οδυσσέας: πάρτε τούτανά τα καρβούνια που μου κατέστρεψαν τη ζωή... (τους δίνει την τσάντα με τις κρέμες και μονολογεί) Πώς το ήφηκα τούτονα να συμβεί; (ξεμακραίνει)

Ομηρούλα: εδά που θυμήθηκες να γιαγύρεις, ό,τι ήπαθες, σου άξιζε!

Κατίνα: όπως έστρωσες να κοιμηθείς...

 

11η Σκηνή

(Ενώ ο Οδυσσέας κλαίει τη μοίρα του, εμφανίζεται η Αθηνά)

Αθηνά: Πώς τα ’κανες και συ έτσι! Εγώ γατέχω πως είσαι μετανιωμένος και το γραφτό σου είναι να ’σαι με την Πηνελόπη και τον γιο σου και θα κάνω τα πάντα για να συμβεί αυτό!

Οδυσσέας: (απογοητευμένος) Ό,τι και να κάμω, αυτή παντρεύεται και έχει καταλήξει με την ζωή της...

Αθηνά: Μην ακούσεις ό,τι κι αν σου πουν, ζήλεια έχουν όσοι δεν μπορούν να έχουν την αγάπη σας!

Οδυσσέας: Και ίντα να κάμω; Έχω πελαγώσει...

Αθηνά: Καταρχάς, πέτα αυτά τα σοφιστικέ που έχεις πάνω σου (δείχνοντας τα ρούχα του). Έτσι κι αλλιώς, επαέ είναι αγνοί άνθρωποι με αγνά προϊόντα.

Οδυσσέας: Και ίντα να βάλω;

Αθηνά: Να βάλεις τα ρούχα που φόραγες παλιά και ήσουν ο εαυτός σου.

Οδυσσέας: Μα σα να θωρώ πως έχεις δίκιο! Τα πλούτη με άλλαξαν πολύ, μα γατέχω πως να ξαναγίνω ο παλιός καλός μου εαυτός!

Αθηνά: Γλάκα δα να ψάξεις γη και ουρανό την Πηνελόπη σου, γιατί το μέλλον είναι στα χέρια σου! (φεύγει)

 

12η Σκηνή 

(Συνάντηση Οδυσσέα - Πηνελόπης)

Πηνελόπη: (έκπληκτη) Ίντα κάνεις επαέ; Μας θυμήθηκες; Εγώ εθάρρουνα πως σ' έχανε φάει τα λεφτά και τα ταξίδια... Πώς το 'παθες και γιάγυρες; Μπα γκρεμίστηκε κανένας φούρνος;

Οδυσσέας: (ειρωνικός) Απ' ότι θωρώ, ο δικός σου φούρνος ζει και βασιλεύει...

Πηνελόπη: Ίντα εννοείς; Ποιος φούρνος;

Οδυσσέας: Γατέχεις για ποιο φούρνο μιλώ... Τα ’μαθα εγώ τα κουτσομπολιά...

Πηνελόπη: Τα δικά μου τα κουτσομπολιά είναι ψέματα. Τα δικά σου όμως, είναι αλήθεια...

Οδυσσέας: Ναι, είναι αλήθεια, αλλά τα έχω μετανιώσει όλα! Στον δρόμο κατάλαβα πόσες μαϊμουνιές έχω κάνει και εδά εγιάγυρα για να μαζώξω τα ασυμμάζευτα!

Πηνελόπη: Νόμιζα ότι προτιμούσες τα πλούτη και τσι κρέμες, παρά την γυναίκα και το κοπέλι σου... Εγώ είχα αγαπήσει τον παλιό Οδυσσέα και όχι εκείνον που τρέχει πίσω από μια σιλικονάτη σειρήνα...

Οδυσσέας: Έχεις δίκιο Πηνελόπη μου, αυτή η σειρήνα με υπνώτισε και ήχασα τον εαυτό μου, μα δα εγώ τονε βρήκα κι ήρθα επαέ να ζήσω την υπόλοιπη ζωή μου μαζί σου, με τα καλά και τα άσχημα, τσι ρυτίδες μας, τους τσακωμούς μας, με το κοπέλι μας και την αγάπη μας... (της πιάνει τα χέρια)

 

 13η Σκηνή 

(Διαφημιστικό από Οδυσσέα κρέμα "L' amour")

Οδυσσέας: (μήνυμα τηλεπώλησης) «Κρέμα αγάπης! Συσφίγγει σχέσεις, συναισθήματα, μέχρι και ρυτίδες έκφρασης από την πολλή αγάπη».

 

 

         Τέλος


Το σενάριο Η Οδύσσεια ενός Κρουσανιώτη Ινφλουένσερ χάρισε στα παιδιά του Γυμνασίου Κρουσώνα το ωραίο ταξίδι στη Χίο με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό "Νέοι Ομηρίδες" το Σεπτέμβριο του 2023.

Δείτε το βίντεο που ετοίμασε με αγάπη για τα παιδιά η Αρετή Ντουλμπέρη από τα παρασκήνια του ταξιδιού στη Χίο και φωτογραφίες από τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ:









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο